0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تفاوت ام دی اف و ملامینه

برای اینکه تفاوت ام دی اف و ملامینه را بهتر متوجه شوید، ابتدا باید ویژگی های هر یک از این دو را بشناسید. این دو محصول کاربرد گسترده ای دارند، به طوری که در برخی وسایل، هم از ام دی اف (MDF)و هم از ملامینه می توان استفاده کرد. برای مثال هر دو این ورق ها گزینه های مناسبی برای ساخت کابینت های آشپزخانه و کمدهای مختلف به شمار می روند.
اما ام دی اف و ملامینه تفاوت هایی نیز دارند. مشتریان مختلف با توجه به این تفاوت ها، یکی از این دو را برای مصارف خود به کار می برند. در ادامه با ما در ایچوب همراه باشید تا با ویژگی های هر یک از این دو محصول و تفاوت آن ها با یکدیگر آشنا شوید. برای اطلاع از قیمت ورق ملامینه با ما در ایچوب همراه شوید در فروشگاه اینترنتی ایچوب انواع ورق ملامینه با قیمت مناسب عرضه شده است.

ویژگی ام دی اف چیست؟

برای تولید ام دی اف (MDF)مانند نئوپان، از خرده های چوب استفاده می شود، به همین دلیل به این محصول تخته فیبر هم می گویند. به دلیل اینکه ام دی اف دوام و استحکام بالایی دارد، از آن برای ساخت مصنوعات چوبی مختلف، مانند انواع کابینت و کمد استفاده می شود. همچنین یکی از دلایل دیگر، کاربرد گسترده این محصول سطح صاف و یکنواخت آن است. به دلیل اینکه برای ساخت ام دی اف الیاف لیگنوسلولزی و خرده های چوب بسیار ریز به کار رفته است، سطح آن یکدست است. شما عزیزان می توانید به جای استعلام قیمت ورق نئوپان دیجی کالا با برقراری ارتباط با ایچوب به عنوان یک مرکز تخصصی فروش ورق های ام دی اف، نئوپان و ملامینه و ... از بهترین قیمت این محصولات مطلع شوید.
مواد مذکور با استفاده از فیبر، رزین و انواع چسب و با کمک گرما و فشار زیاد به یکدیگر می چسبند. این عملیات باعث می شوند که تخته هایی با تراکم بالا بدست آیند. لازم به ذکر است که با توجه به میزان فشار و دما تخته های ام دی اف، با تراکم های مختلف خواهید داشت. دسته بندی ام دی اف نیز بر اساس تراکم ورق های آن صورت می گیرد. البته در مرحله پایانی کار، نیز تخته های بدست آمده با روکش هایی از جنس مختلف پوشانده می شوند. بنا بر نوع روکشی که برای ام دی اف استفاده می شود، انواع مختلف MDF را دارید. بسیاری از افراد ام دی اف را با نام روکش آن می شناسند.

ویژگی ام دی اف

ویژگی ملامینه چیست؟

پس از اینکه در این بخش با خصوصیات ملامینه آشنا شوید، به درک بهتری از تفاوت ام دی اف و ملامینه می رسید. ملامینه از جمله محصولات مصنوعی است که از ترکیب ماده آلی با فرمالدئید بدست می آید. همچنین این محصول مقاومت بسیار بالایی دارد. پلاستیک حاصل از این ترکیب در صورتی که روی کاغذ قرار گیرد، روکشی مستحکم را به وجود می آورد که برای پوشش دهی وسایل مختلف کاربرد دارد.
همانطور که بیان شد، از روکش های ملامینه برای پوشاندن سطوح مختلف استفاده می شود. یکی از زمینه هایی که این محصول بسیار پرطرفدار است، تهیه روکش ملامینه برای محصولات چوبی مانند انواع کابینت و درب استفاده می شود. بدین ترتیب با استفاده از این نوع روکش، انواع ام دی اف ملامینه را در اختیار دارید.

ویژگی ملامینه

تفاوت ام دی اف و ملامینه

با توجه به مطالب مطرح شده در بالا، اینطور استنباط می شود که امکان روکش کردن ام دی اف با مواد مختلف وجود دارد. یکی از روکش های متداول که برای این منظور استفاده می گردد، روکش های ملامینه هستند. این نوع روکش ها کاربرد زیادی دارند. در واقع بنیان ملامینه نیز از ام دی اف تشکیل شده است. تفاوت ام دی اف و ملامینه در نوع روکش مورد استفاده در این دو است. از روکش برای این منظور استفاده می کنند که ورق های چوبی را کاربردی تر سازند. زیرا روکش ها علاوه بر اینکه بر زیبایی محصول می افزایند، موجب افزایش استحکام و دوام آن نیز می شوند.
روکش هایی که برای پوشش دهی به سطح ام دی اف (MDF)به کار می روند، برای اهداف متفاوتی انتخاب می شوند. توجه به جنبه های ظاهری یکی از ملاک های انتخاب نوع پوشش است. البته در بسیاری از موارد نوع روکش یک مشخصه و مزیت نیز به شمار می رود؛ زیرا باعث بهبود ساختار و مقاومت ام دی اف است.
ملامینه نیز یک سری مزیت ها دارد که آن را انتخاب مناسب تری نسبت به MDF می کند. مقاومت بالای روکش ملامینه نسبت به رطوبت، یکی از مزایای این محصول است که باعث ایجاد تفاوت در آن ها می شود. ام دی اف ها در صورت تماس با رطوبت احتمال آسیب دارند. همچنین روکش های ملامینه در مقابل حرارت و سایش نیز مقاومت بیشتری در مقایسه با ام دی اف از خود نشان می دهند.

نوشتن دیدگاه