0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
مراقبت از کابینت ممبران

کابینت آشپزخانه به مانند وسایل چوبی دیگر برای استفاده مناسب نیاز به رعایت نکاتی کاربردی به منظور مراقبت و تمیز کاری خواهند داشت. همانگونه که می دانید چنانچه نگهداری از کابینت ممبران به خوبی صورت نگیرد، کیفیت و ظاهر زیبای ابتدایی خود را از دست می دهد. شاید در نگاه اول رعایت روش هایی برای نگهداری از کابینت ممبران دشوار به نظر برسد. با این حال به مرور زمان رعایت این نکات و دستورالعمل ها برای شما عادی خواهد شد.
با توجه به اینکه نوع ساخت کابینت ها با هم متفاوت است، برای مراقبت از آنها باید از روش های گوناگون کمک بگیرید. به عنوان مثال اگر برای ساخت کابینت آشپزخانه شما از دستگیره های لمسی استفاده شده باشد، به هیچ عنوان نباید با دست چرب و خیس آن ها را لمس کنید. در صورتی که با دست خیس به دستگیره درب و کشو کابینت دست بزنید، به مرور زمان آسیب هایی متوجه آنها می شود. چنانچه با این مشکل مواجه شدید باید در سریع ترین زمان، آن را تمیز کنید. در ادامه با نکات مراقبت از کابینت ممبران آشنا می شویم. با ایچوب همراه باشید.

مراقبت از کابینت ممبران

نکات مفید نگهداری و مراقبت از کابینت آشپزخانه ممبران 

برای نگهداری و مراقبت از کابینت آشپزخانه ممبران  سعی کنید نکات زیر را در نظر بگیرید. اگر دستورالعمل هایی که بیان میکنیم را رعایت کنید، تا سال ها می توانید از کابینت های خود با کیفیت بالا بهره ببرید.
یکی از مهمترین نکات برای نگهداری از کابینت ممبران، عدم استفاده از اشیا تیز در نزدیکی آنها است. با توجه به اینکه سطح کابینت ممبران نسبت به اشیا نوک تیز حساسیت دارد، تماس این اشیا با کابینت آشپزخانه ممکن است زیبایی و ظاهر آنها را دچار آسیب کند.
سعی کنید با اجتناب از نشستن روی کابینت، فشار بیش از حد به آن وارد نکنید. چنانچه به کابینت فشار بیش از حد اعمال شود علاوه بر اینکه در طولانی مدت موجب ایجاد مشکلاتی می شود، خیلی سریع نیز ممکن است نشانه های فرورفتگی را به شما نمایان کند.
اگر قصد تمیز کاری کابینت را دارید، سعی کنید از مواد شوینده مناسب کمک بگیرید. به عنوان مثال استفاده از شوینده های اسیدی، سیم ظرفشویی، پاک کننده های قوی و انواع شوینده هایی که حاوی الکل و آمونیوم هستند، سطح کابینت را دچار مشکل خواهند کرد. تمیز کاری و نگهداری از کابینت با استفاده از مایع ظرفشویی مناسب و آب به خوبی می‌تواند انجام شود. علاوه بر این برای رفع لکه های چربی نیز می توانید از پاک کننده های مخصوص کمک بگیرید.
اگر قصد پاک کردن درب کابینت ممبران را دارید، استفاده از دستمال مرطوب به خوبی می تواند شما را برای رسیدن به این هدف یاری کند.
به هیچ عنوان به دستگیره های کابینت ممبران دستمال نم دار آویزان نکنید. انجام دادن این کار موجب نفوذ رطوبت به بدنه کابینت می‌شود. به همین علت به مرور زمان پوسیدگی آنها را مشاهده خواهید کرد.
اگر می خواهید از شیشه های ترشی جات، سرکه، روغن یا مربا درون کابینت استفاده کنید، حتما دقت داشته باشید که زیر آن ها یک کاغذ یا پارچه قرار دهید. با توجه به اینکه امکان نشت این مواد وجود دارد، به مرور زمان مشکلاتی برای کابینت ممبران ایجاد خواهد کرد.

نکات مفید نگهداری و مراقبت از کابینت ممبران آشپزخانه

نحوه مراقبت از کابینت ممبران حین آشپزی

یکی دیگر از نکات مراقبتی از کابینت آشپزخانه ممبران، باز نکردن درب آن ها هنگام آشپزی است. اگر قصد پخت و پز دارید، سعی کنید درب کابینت ها را ببندید. باز شدن درب کابینت هنگام پخت و پز ممکن است موجب ایجاد لک و کثیفی در بخش‌های مختلف آن شود.
برای پاک کردن اثرات جوهر، ماژیک و لکه های چربی که بر روی کابینت ممبران افتاده اند، می توانید از وایتکس کمک بگیرید. فراموش نکنید که وایتکس را باید در آب کاملا رقیق کنید. سپس با استفاده از یک دستمال نرم به خوبی بر روی بدنه کابینت که محلول پاک کننده را قرار داده اید، سطح مورد نظر را پاک نمایید.
یکی دیگر از نکات مراقبتی و نگهداری از کابینت ممبران، نحوه چینش لوازم مختلف در قسمت های کابینت است. اگر قصد دارید اشیای سنگین را درون کابینت قرار دهید، بهتر است آنها را در طبقات پایینی بگذارید. با توجه به استحکام بالایی که طبقات پایینی کابینت ممبران دارند، قرار دادن این اشیا در این بخش هیچگونه آسیبی به آنها وارد نخواهد کرد.
برای پاک کردن کشوهای کامپیوتر نیز سعی کنید از یک دستمال کمک بگیرید و در سریعترین زمان رطوبت ناشی از شستشوی این بخش را از بین ببرید.
کلام آخر
با رعایت نکات ذکر شده می توانید از کابینت ممبران به خوبی مراقبت کنید و علاوه بر حفظ زیبایی آن، عمر مفید این نوع کابینت را نیز افزایش دهید.

نوشتن دیدگاه