0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
نقاشی روی MDFبا گواش

هنر آفرینی و نقاشی روی‌ام دی اف با گواش یکی از خاص‌ترین طراحی‌ها روی چوب است. ام دی اف (MDF)را به عنوان یکی از فراورده‌های چوبی می‌دانند که از خرده‌های چوب تولید می‌شود. در برخی موارد نیز این تخته‌های چوبی را از برخی مواد کم کیفیت مانند ساقه غلات و نیشکر هم تولید می‌کنند. به بیانی این محصول با استفاده از یک چسب مخصوص و پرس نمودن با فشار زیاد و گرما متراکم شده و تبدیل به ورق‌های ام دی اف می‌شوند. سپس روی آن را با فرمول مخصوصی روکش می‌کنند.

 

نقاشی روی ام دی اف با گواش

هنر آفرینی با گواش بر روی ورق ام دی اف

نقاشی روی ‌ام دی اف (MDF)با استفاده از گواش و انواع رنگ‌ها نیز صورت می‌گیرد. در این مقاله سعی شده به چگونگی نقاشی روی ‌ام دی اف با رنگ گواش پرداخته شود. بر این اساس بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. به‌طور کلی مهمترین نکته‌ای که در انتخاب رنگ مخصوص ام دی اف باید مدنظر قرار دهید این است که این نوع چوب به سرعت آب را درون خود جذب نموده و در نتیجه ویژگی خود را از دست می‌دهد. به بیان دیگر نفوذ هر گونه آب و رطوبت به این چوب موجب باد کردن، ترک برداشتن و متلاشی شدن آن خواهد شد.

بر این اساس برای نقاشی روی‌ام دی اف (MDF)باید حتماً به حساسیت این فرآورده چوبی توجه لازم را داشته باشید. به همین خاطر نیز بهتر است قبل از انجام هنر آفرینی و نقاشی روی‌ام دی اف، با استفاده از رنگ پرایمر سطح مورد نظر را آب‌بندی نموده و سپس اقدام به رنگ‌کاری نمایید. از جمله مهمترین مراحل نقاشی روی‌ام دی اف می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • پاک‌سازی سطح چوب: در اولین مرحله، سطح ام دی اف را با استفاده از فشار هوا و یا دستمال به طور کامل پاک نموده تا سطح چوب آماده نقاشی شود.
    • آب‌بندی ‌ام دی اف با پرایمر: باید توجه داشته باشید که برای نفوذناپذیری سطح ام دی اف بهتر است با استفاده از رنگ آستر یا پرایمر آن را به طور کامل پوشانده تا از نفوذ آب درون آن جلوگیری شود. به این نکته نیز باید توجه داشت که لایه رنگ مورد استفاده تا حد امکان نازک باشد.
    • سنباده کاری: در این مرحله نیز با استفاده از سنباده نرم اقدام به صاف نمودن رنگ پرایمر می‌کنند. البته این کار پس از خشک شدن رنگ صورت می‌گیرد. این کار برای تمیز نمودن و زدودن مقادیر اضافی پرایمر انجام می‌شود. پس از انجام سنباده کاری نیز مجدد با استفاده فشار هوا و یک دستمال مناسب سطح را تمیز می‌کنید تا نقاشی روی آن انجام شود.
    • رنگ کردن و نقاشی روی‌ام دی اف: در مرحله نهایی نیز با توجه به سلیقه مخاطبان مختلف، اقدام به نقاشی روی‌ام دی اف می‌کنند. نقاشی روی‌ام دی اف با استفاده از رنگ‌های مختلف مانند رنگ گواش، رنگ روغن و رنگ پلاستیکی انجام می‌شود.

هنر آفرینی با گواش بر روی ورق ام دی اف

روش های نقاشی روی ام دی اف

لازم به ذکر است که نقاشی روی‌ام دی اف ممکن است به دو روش سنتی و صنعتی انجام شود. در روش صنعتی که این کار در کارخانه و با استفاده از دستگاه‌های بزرگ مدرن و صنعتی انجام می‌شود. اما در روش سنتی این کار با استفاده از دست صورت می‌گیرد. با این وجود به طور کلی دو روش زیر برای نقاشی روی‌ام دی اف انجام می‌شود.

  • نقاشی روی‌ام دی اف به صورت ضربه‌ای: این روش یکی از پرطرفدارترین روش‌های نقاشی روی‌ام دی اف بوده که به روش تک ضربه‌ای مشهور است. در این روش شما با استفاده از حرکات تک ضربه‌ای و کوتاه اقدام به نر آفرینی روی چوب می‌کنید.
  • نقاشی روی‌ام دی اف با استفاده از شابلون: در این روش نیز پس از مهیا نمودن سطح ام دی اف مورد نظر اقدام به نقاشی به‌وسیله شابلون می‌کنند. در این مرحله شما از قبل با استفاده از یک کاغذ مناسب طرح خود را کشیده و سپس طرح را همانند شابلون در آورده و با استفاده از یک تیکه اسفنج یا اسپری نقاشی می‌کنید.

در مجموع می‌توان گفت نقاشی روی‌ام دی اف یکی از خاص‌ترین انواع نقاشی بوده که برای انواع کمد، کابینت و آینه و کنسول مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با استفاده از این روش به اشیاء بی جان خانه خود روح تازه‌ای بخشیده و دکوراسیون خانه خود را نیز زیباتر می‌کنید. این کار به دو صورت تک ضربه‌ای و با استفاده از شابلون انجام می‌شود. با ایچوب همراه باشید.

 

نوشتن دیدگاه