0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تغییر رنگ کابینت های گلاس

کابینت های گلاس مخصوصا رنگ سفید آن که یک رنگ مدرن و امروزی برای کابینت های آشپزخانه است، طرفداران بسیار زیادی دارد. اما در این میان یک مشکل وجود دارد و آن هم تغییر رنگ کابینت های گلاس است. در صورتی که نکات حفظ و نگهداری از کابینت های گلاس را نادیده بگیرید باید بعد از مدت کوتاهی منتظر زرد شدن کابینت های زیبای خود باشید. رعایت نکات بسیار ابتدایی باعث ماندگاری و عدم تغییر رنگ کابینت های گلاس می‌شود که در ادامه دلایل تغییر رنگ کابینت های گلاس و همچنین راهکار رفع این مشکل را در اختیار دوستان قرار می‌دهیم. شما عزیزان می توانید قیمت ورق هایگلاس را از ایچوب استعلام کنید. در فروشگاه اینترنتی ایچوب انواع ورق هایگلاس مرغوب با قیمت مناسب عرضه شده است.

دلایل اصلی تغییر رنگ کابینت های گلاس و نحوه جلوگیری از آن 

دلایل بی شماری ممکن است باعث تغییر رنگ کابینت های گلاس شود که ما چهار دلیل مهم این امر را در این بخش بیان می‌کنیم:

دلیل اول: قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب: این امر یکی از مهمترین دلایل تغییر رنگ کابینت های گلاس است. اگر آشپزخانه نورگیر دارید که بیشتر وقت ها نور مستقیم آفتاب به کابینت های گلاس می رسد، خیلی سریع بعد از مدتی متوجه می شوید آن بخش که با نور آفتاب برخورد داشته تغییر رنگ داده است. تغییر رنگ کابینت های گلاس سفید بیشتر خود را نشان می دهد و رنگ آن مایل به زرد می‌شود.
نحوه جلوگیری: اگر می توانید بهتر است روی پنجره آشپزخانه را با پرده بپوشانید.

دلیل دوم: چربی و بخارهای ناشی از آشپزی:بخار و گرمای ناشی از غذا پختن نیز باعث تغییر رنگ کابینت های گلاس می شود. چربی و بخار داغی که روی کابینت می نشیند بر متریال کابینت تاثیر می‌ گذارد.

نحوه جلوگیری: بعد از هربار آشپزی با یک دستمال مرطوب سطح کابینت را پاک کنید. روشن کردن هود موقع آشپزی نیز به جلوگیری از نشستن چربی روی کابینت کمک می‌کند.

دلایل اصلی تغییر رنگ کابینت های گلاس

سایر دلایل تغییر رنگ کابینت های گلاس و جلوگیری از آن

سایر دلایل تغییر رنگ کابینت های گلاس به این شرح است:

به موقع تمیز نکردن کابینت: کابینت های گلاس باید ماهی یکبار با محلول شوینده ملایم و بعد از هربار آشپزی با یک دستمال نرم مرطوب تمیز شود. اگر این کار به تداوم انجام نگیرد، چربی و بخار و کثیفی بر متریال پلکسی گلاس تاثیر گذاشته و رنگ آن را تغییر می دهد. 

نحوه جلوگیری: سعی کنید عمل تمیز کردن کابینت های گلاس را به موقع انجام دهید زیرا تغییر رنگ آن جبران ناپذیر است.

استفاده از شوینده های قوی مثل وایتکس: متاسفانه برخی افراد به خصوص آنها که کابینت های گلاس سفید دارند از شوینده قوی برای تمیز کردن کابینت خود استفاده می کند و استفاده مداوم از آن باعث تغییر رنگ کابینت های گلاس می شود.

نحوه جلوگیری: برای تمیز کردن کابینت های گلاس از محلول ملایم آب و مایع ظرفشویی، آب و سرکه و یا آب و جوش شیرین استفاده کنید و این کار را ماهی یکبار انجام دهید. پاک کردن روزانه کابینت های گلاس با دستمال نرم دار کفایت می کند.


کابینت های گلاس برای جلوگیری از تغییر رنگ نیاز به مراقبت دارد. برای اینکه عمر مفید کابینت خود را افزایش دهید و همچنان از زیبایی آن لذت ببرید، موارد ذکر شده در مقاله را رعایت کنید زیرا تغییر رنگ کابینت های گلاس متاسفانه برگشت پذیر نیست و با هیچ ماده تمیز کننده ای به رنگ اولیه خود باز نمی گردد. یکی از اصول نگهداری از کابینت های گلاس نظافت مرتب آن است که باید به آن خیلی دقت شود. استفاده از پرده و مواد شوینده ملایم و عدم استفاده از دستمال زبر نیز در نگهداری از کابینت های گلاس موثرند.

 
نوشتن دیدگاه